opc_loader

Wensenlijst

Retour & Garantie

Indien u bij ons een product besteld gaan wij er natuurlijk altijd van uit dat u tevreden bent met uw aankoop.
Maar uiteraard kan het voorkomen dat het aangeschafte product toch niet naar wens is.
Hiervoor hebben wij het retourrecht. De periode waarin u het product mag retourneren is veertien (14) dagen.
Hoe gaat het in zijn werk...

Het retourrecht is in Nederland ingevoerd zodat u bij een internet aankoop het product kunt bekijken zoals u dit ook in een fysieke winkel zou kunnen.
Dit wil zeggen, u mag een product uitpakken en bekijken, in sommige gevallen mag u dit zelfs monteren. 
Met kopen op afstand heeft u hierdoor in de meeste gevallen zelfs meer rechten bij een aankoop in een webwinkel als bij een aankoop in een fysieke winkel.

Om uw retour makkelijk te maken hebben wij in uw account de mogelijkheid een retourformulier te maken.
Deze kunt u bij uw bestelling vinden. 

Welke eisen stellen wij aan een retournering: 

  • Het product dient binnen 14 dagen na aanschaf bij ons binnen te zijn.
  • Het product moet compleet worden geretourneerd.
  • Het product mag getest worden zoals normaal in een winkel kan. Is deze in gebruik genomen dan mag een product niet retour.
  • Er kan een waardevermindering berekend worden als het product niet meer compleet of beschadigd is.
  • Defecte producten vallen niet onder het retourrecht, deze dienen als garantie te worden aangemeld. 
  • Retourrecht is alleen voor particuliere klanten, voor B2B klanten hebben geen retourrecht, retour is dan niet altijd mogelijk.
  • Gebruik de productverpakking niet als verzendverpakking.
  • De kosten voor een retourrechtorder zijn voor uw eigen rekening.
  • Kleding & helmen mogen geen sporen gebruik zoals vuil, zweet en haren hebben. 


Wat mag er retour:

  • Nagenoeg alles mag retour, hier zijn vanzelfsprekend wel een aantal uitzonderingen op.

Wat mag er niet onder het retourrecht teruggestuurd worden:

  • Spuitbussen / verf mits gebruikt/geopend
  • Geopende pakken en rollen papier
  • Geopende flessen olie
  • Geopende schoonmaakmiddelen & poetsmiddelen 
  • Accus met een los, geopend zuurpakket.
  • Voertuigen met kenteken
  • Aangepaste producten, wij bieden de optie kappen/fietsen/velgen en al dit soort artiklen voor u te laten spuiten, deze kunnen niet retour.
  • Banden, indien deze gemonteerd zijn geweest.
  • En alles wat aannemelijk onder de zelfde regels valt.


Wat is het verschil tussen testen en gebruiken? 
Een product testen wil zeggen, u ontvangt een product, u pakt deze uit en sluit deze aan.
Nadat u uw product voldoende heeft kunnen testen is dit de maximale test periode.
Het in gebruik nemen is feitelijk het langer gebruiken als de tijd die nodig is om een product te testen.

Onderstaand een aantal voorbeelden:
Voorbeeld 1: U koopt een cilinderkit, deze wilt u passen op de scooter, dit mag binnen het retourrecht. 
Zodra u de scooter start is het cilinder echter gebruikt, zodra dit het geval is mag deze niet meer retour. 

Bij het retourneren dit cilinderkit kunnen kosten berekend worden zoals een pakkingset, of als de zuiger beschadigd is een nieuwe zuiger etc. etc. 
Mocht u producten willen monteren, dan adviseren wij dit zeer zorgvuldig te doen. 
--

Voorbeeld 2: U koopt een kappenset, deze wilt u op de scooter passen, geen probleem.
U schiet per ongeluk uit met de schroevendraaier en beschadigd de kap.
Wettelijk moeten wij deze retour nemen. Echter mogen wij wel de kosten van het herstel doorberekenen. 
De kosten die wij hiervoor in rekening mogen brengen zijn zeer afhankelijk de set. Is het een unieke set, dan zal dit overgespoten moeten worden. 
Betreft het een simpele set, dan kan er een vervangend deel ingekocht worden.
U betaald dan slechts het beschadigde onderdeel zodat wij de door u geretourneerde set weer compleet kunnen maken. 

Retourneren:
Bij het retourneren van een product bent u niet verplicht een reden van retour op te geven.
Uiteraard waarderen wij dit wel. Indien een bepaald artikel bovenmatig vaak retour komt om dezelfde reden, dan zullen wij deze mogelijk uit het assortiment schrappen.
 

Mocht u niet tevreden zijn over uw aankoop, dan kunt u het product binnen 14 dagen na aankoop aan ons te retourneren.
Indien u vooraf aangeeft het product terug te sturen, dan heeft u vanaf de meldingsdatum 14 dagen de tijd deze aan ons te retourneren ( dit kunt u ook op dag 13 van het retourrecht aangeven). 
De gemaakte kosten voor het retour sturen zijn voor uw eigen rekening. Wel krijgt u de gefactureerde verzendkosten terug welke op uw factuur berekend zijn. 
Het bedrag met de oorspronkelijke verzendkosten doen wij binnen 14 dagen aan u overmaken. 

Als tip geven wij altijd mee, verpak het product goed, als afzender bent u verantwoordelijk voor de retourzending, zowel tegen verlies/diefstal als tegen schade.
Verzend een product om die reden dan ook nooit in de productverpakking, deze is vaak dunner als verzendverpakking.

*Retourneren buiten het retourrecht:
Voor zakelijke klanten is retourrecht niet van toepassing, ook kan het zijn dat u als particulier telaat bent met een retour aanvraag, uiteraard kunt u hierover contact opnemen, in veel gevallen is een retour alsnog mogelijk.

*Transportschade:
Heeft u een product met transportschade ontvangen? Dan dient dit binnen 24uur na aflevering gemeld te worden, stuur bij uw melding ook een foto van het product.
Kunt u geen foto maken? Omschrijf de beschadiging dan zo nauwkeurig mogelijk.
Tip: Indien de verzendverpakking beschadigd is adviseren wij de zending te weigeren!

*Garantie:

Uiteraard kan het altijd gebeuren dat een product defect raakt. 
Defecte producten kunt u aanmelden via ons contactformulier onderaan deze pagina. 

Hoeveel garantie zit er op een product? 
Wij hanteren op al onze producten een garantieperiode van minimaal 12 maanden. 

Overdraging garantie bij verkoop:
Heeft u uw product doorverkocht? Dan is de garantie mogelijk niet van toepassing. 
De verkoopovereenkomst wordt met u als klant gesloten. Doorgaans doen wij hier niet moeilijk over maar sommige producten staan op naam of dienen te worden geregistreerd.
Dit geldt hoofdzakelijk voor fietsen en scooters. 

Wat is garantie:
Garantie wil zeggen dat een product kapot gaat voor het einde van de gemiddelde levensduur.
De levensduur is echter sterk afhankelijk van het gebruik.
Dit wil zeggen dat het per product en geval kan afwijken.

Uitsluiting van garantie: 
Slijtage producten zijn uitgesloten van garantie. 
Dit omdat slijtage geen defect is. Door veelvuldig gebruik kan een product immers slijten.
Het is belangrijk om te weten of een defect product dus door slijtage komt of door een fabricagefout.
Dit laatste  valt immers wel onder de garantie, maar dit dient binnen de eerste 6 maanden na aankoop aangemeld te worden.

Elektronische delen: 
Indien een product door kortsluiting defect raakt valt dit onder gevolgschade. 
Dit rekenen wij niet onder de garantie. Producten zoals ontstekingen en CDI's testen wij voor verzending.

 

Garantievoorwaarden Puch fietsen en E-Bikes.

Het jaar waarin de fiets is geproduceerd is bepalend voor het garantie termijn. Dit termijn gaat in op de datum van aankoop door de consument. Deze garantie wordt de eerste eigenaar geboden en is niet overdraagbaar.

2019 :

- 5 jaar op aluminium frames en voorvorken

- 5 jaar op frames en voorvorken van gelast staal

- 2 jaar op andere modellen frames en alle verende voorvorken

- 2 jaar op onderdelen, uitgezonderd slijtage onderdelen

- 2 jaar op lak en sierstrips van frames en voorvorken

Aanvullend voor elektrische fietsen

- 2 jaar op accu’s

- 2 jaar op motoren

- 2 jaar op controllers

- 2 jaar op display

- 2 jaar op bekabeling
 

De verkoper beroept zich bij deze op alle uitsluitingen en beperkingen op de garantie die van rechtswege zijn toegestaan, maar kunnen afwijken van de wettelijke bepalingen inzake garantievoorwaarden in het land van verkoop, hetgeen de koper erkent en aanvaardt.

Naast deze wettelijke waarborg bieden wij op onze fietsen een waarborg tegen fabricagefouten zoals breuk, vervorming en slecht functioneren van onderdelen.

De garantie dekt de vervanging of de reparatie (door de hersteller te bepalen) van onderdelen waarvan het defect wordt erkend, met inbegrip van arbeidsloon dat deze werkzaamheden behelzen. Afhankelijk van de ontwikkeling van onze producten geschiedt vervanging of reparatie met identieke of vergelijkbare onderdelen. Reparaties die in het kader van de garantie worden verricht, strekken niet tot de verlenging van de garantieperiode, uitgezonderd speciale wettelijke beschikkingen in het land van verkoop. Onze verantwoordelijkheid blijft nadrukkelijk beperkt tot de garantiebepalingen, zoals hierboven omschreven.

Belangrijk: De vervanging of reparatie dient te worden uitgevoerd door de dealer, waar de fiets is aangekocht. Dit kan dus ook betekenen dat u terug moet naar de dealer, die niet in uw woonplaats is gevestigd.

Toepassingsvoorwaarden

De garantiebepalingen kunnen worden ingeroepen in ons gehele verkoopnet, ongeacht het land of de gemeente van aankoop, op voorwaarde dat:

  • de fiets in volledige staat wordt gepresenteerd.
  • de fiets werd gerepareerd in de werkplaatsen binnen ons verkoopnet.
  • de fiets niet werd omgebouwd
  • de originele onderdelen niet werden vervangen door onderdelen die niet worden erkend door de constructeur.
  • deze garantie is uitsluitend van toepassing, indien eventuele schade niet te wijten is aan nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, (ook tijdelijke) overbelasting, onervarenheid van de berijder of transportschade.
  • de fiets naar behoren werd onderhouden (volgens de voorschriften in het met de fiets meegeleverde gebruikshandboek).

De garantievoorwaarden zijn niet van toepassing op:

  • fietsen die beroepsmatig gebruikt worden.
  • werkzaamheden die samenhangen met onderhoud (invetten, afstellen) of die voortvloeien uit normaal gebruik (banden, lampen, pakkingen, hydraulische olie enz..).
  • corrosie.
  • verkleuringen van de lak.
  • professioneel gebruik.
  • de fietsen die bestemd zijn voor verhuur.

Garantie op door ons uitgevoerde reparaties en onderhoud:

Op reparatie hanteren wij 3 maanden garantie op de uitgevoerde werkzaamheden. Slijtage door gebruik valt hier vanzelfsprekend buiten.
 

Vragen over garantie, retourrecht of transportschade kunnen gemaild worden naar info@allwheeldeals.nl

Indien u naar onze algemene voorwaarden op zoek bent verzoeken wij u hier te drukken.

All Wheel Deals
Beijerscheweg 31 - Unit 2 - * Bezoek alleen op afspraak *
2821NC Stolwijk
Nederland
info@allwheeldeals.nl
IBAN: NL97ABNA0405164904
BIC: ABNANL2A
KvK: 50851667
Btw: NL001618654B35

Contact

*
*